3. prosince 2016

zrušení večerních lekcí s Petrem Smilem od neděle 4.12 do pátku 9.12.

Od neděle 4.12. do pátku 9.12. jsou všechny večerní lekce jógy s Petrem Smilem zrušeny. 
Díky za pochopení, těším se naviděnou, Petr

29. října 2016

Nové termíny kurzů Prana Vashya jógy od ledna 2017

Nové termíny ranních i večerních kurzů Prana Vashya jógy na první pololetí 2017.

Nejbližší ranní kurz Prana Vashya jógy na Praze 2:
  • 16. 1. 2017 - 24. 2. 2017, 3x týdně 7:00 - 8:15 (pondělí, středa, pátek), celkem 6 týdnů, 18 lekcí
Nejbližší večerní kurz Prana Vashya jógy na Praze 2:
  • úterý 17. 1. 2017 - 28. 3. 2017, 19:15-20:45, celkem 11 týdnů, tj. 11 lekcí 
Více informací ke kurzům a přihlášku najdete zde.

8. října 2016

Podzimní páteční jóga-semináře s Petrem

Srdečně Vás zvu na páteční podvečerní tématické semináře, které se budou konat v Jemném světě na Vinohradech:
  • pátek 21.10.2016, 18:30 - 21:00 Kořeny: Nohy, Kyčle & lotosový sed
  • pátek 18.11.2016: 18:30 - 21:00 Na prahu jógové alchymie
  • pátek 9.12.2016: 18:30 - 21:00 Kmen: Páteř, záklony & most
Každý seminář bude vždy zaměřený na jedno ucelené téma, které důkladně probereme po stránce teoretické i praktické. Provedeme individuální diagnostiku, neb každý člověk je originál a každé tělo je jiné.

Vhodné pro začínající i pokročilejší, každý si ze cvičení něco odnese. Znalost Prana Vashya jógy není nutná, chuť ke cvičení a objevování ano.

Více informací o seminářích a přihlášky najdete zde.

19. března 2016

Studium jógy v jižní Indii ...

Články o studiu jógy v jižní Indii:
Poznámka: faktické informace uvedené v článcích už nejsou aktuální - několik učitelů již neučí, případně se přemístili jinam, objevili se noví ... berte tedy články s rezervou.

20. března 2012

dhanurāsana


धनुरासन = dhanurāsana
dhanurāsana
धनुर = dhanura = luk; आसन = ásana = pozice

    zaujmutí pozice

    z lehu na břiše (čelo odložené na zemi):
    • pokrč nohy v kolenou, uchop je za kotníky
    • s nádechem zvedni stehna a kolena ze země
    • s výdechem přizvedni trup a hlavu, pohled mírně vpřed

    19. března 2012

    Kashyapāsana

    Kashyapāsana

    कश्यपासन​ = Kashyapāsana
    कश्यप  Kashyapa = jeden ze sedmi velkých Ršiů (mudrců), více viz wikiआसन = ásana = pozice

      zaujmutí pozice

      Vaśiṣṭhāsany do dvipādāsany (tj. obě ruce na zemi) a pak:
      • nádechem přenes váhu na pravou dlaň, založ poloviční lotos s levou nohou 
      • výdechem uchop palec založené levé nohy za zády levou rukou, pánev otvírej do strany

      Vaśiṣṭhāsana

      वशिश्थासन​ = Vaśiṣṭhāsana
      Vaśiṣṭhāsana
      वशिष्ठ  Vaśiṣṭha = jeden ze sedmi velkých Ršiů (mudrců), více viz wiki, आसन = ásana = pozice

        zaujmutí pozice

        z anantāsany do dvipādāsany (tj. obě ruce na zemi) a pak:
        • nádechem přenes váhu na pravou dlaň, uchop levou rukou (ukazováčkem a prostředníčkem) palec na levé pokrčené noze
        • výdechem propínej levou nohu, směřuj ji vzhůru a pánev otvírej do strany

        anantāsana

        anantāsana
        अनन्तासन = anantāsana
        अनन्त = ananta = někonečný, věčný, též jedno z jmen Višnuaआसन = ásana = pozice

          zaujmutí pozice

          z tadāsany (stoj) přejdi vinyasou, tj:
          • s nádechem vzpaž a vytáhni se vzhůru, případně se zakloň (ūrdhvāsana)
          • s výdechem jdi do předklonu (hastapādāsana)
          • nádechem zanož pravou nohu, pohled vpřed (ūrdhva prasārita eka pāda uttānāsana)
          • se zádrží odlož pravou nohu na zem (ekapādāsana)
          • s výdechem přidej k ní levou nohu (dvipādāsana)
          • s nádechem přenes váhu na pravou dlaň a otevři pánev doleva, chodidla na sobě (obtížnější) či vedle sebe (snazší). Pohled přímo před sebe, horní ruka vbok, loket míří přímo ke stropu

          18. března 2012

          bakāsana


          बकासन = bakāsana
          bakāsana
          बक = baka = volavka, vodní jeřábआसन = ásana = pozice

            zaujmutí pozice

            přejdi vinyasou z předchozí pozice - viz popis "supta kūrmāsana":
            • ... supta kūrmāsana ...
            • s nádechem se přizvedni pomocí paží a pravé nohy (případně obou nohou), levou nohu provleč pod sebou a zanož ji, proveď stejnou sekvenci ásan jako v Pozdravu slunci až do bhudarasany (označuje se též jako adho mukha svanasana - "pes hlavou dolů").
            • s nádechem zanož v bhudarasaně levou nohu propnutou v koleni i chodidle
            • zádrž dechu krok levou nohou k levé dlani
            • s výdechem přikroč s pravou nohou k pravé dlani
            • dlaně spočívají na zemi alespoň na šířku ramen (radší širší), prsty roztažené, prostředníky směřují vpřed
            • umisťuj kolena zpočátku nízko na paže, stačí vedle loktů z vnější strany, lokty lehce pokrčené
            • pomalu  přenášej váhu na paže, zvedni hlavu a dívej se lehce vpřed, nejdřív se ti podaři zvednout jedno chodidlo z podlahy, časem i druhé 
            • dhristi vpřed

            17. března 2012

            supta kūrmāsana


            सुप्त कूर्मासन = supta kūrmāsana
            supta kūrmāsana
            सुप्त = supta = spící ; कूर्म = kūrma = želva; आसन = ásana = pozice

              zaujmutí pozice

              Z pozice kūrmāsana:
              • pokrč kolena a stále dbej na to, aby ramena zůstala u kolen, chodidla měj zhruba na šířku ramen, případně lehce širší. Pokrč pak paže a zkus je spojit za zády zhruba ve výši beder.
              • následně přibliž nohy k sobě, kotníky se dotýkají a chodidla spočívají na zemi, hlavu nech viset
              • dhristi třetí oko